Esittely eSports Vedonlyöntiin
Vaikka eSports ei ole välttämättä vaatimus että pelejä tulisi itse pelata, eSportsista on tullut ”kuuma” aihe viime vuosien aikana ja on epätodennäköistä, että euforia siitä päätyisi pian. Alan arvioidaan olevan arvoltaan noin 1,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria vuoteen 2020 mennessä, ja säännöllisten eSports-katsojien määrä oli vuonna 2017 yhteensä 143 miljoonaa. Koska eSports-videoiden sisältöä katseltiin lähes 6,6 miljardia tuntia vuonna 2018, toistuvien katsojien määrä ja harrastajien odotetaan nousevan 250 miljoonaan vuoteen 2021 mennessä. eSports kasvaa ympäri maailmaa ja se on todella valtava Pohjois-Amerikassa ja Kiinassa. Maailmanlaajuisesti eSports-vedonlyönti on kasvanut suosiotaan, pelaajien välinen kilpailu kasvaa, mutta myös joukko joukkueita, joihin nämä pelaajat voivat liittyä, kasvaa on turnausten ja sponsorointien määrä ympäri maailmaa suurempi.
Parhaat eSports-vedonlyönti Sivustot Tällä Hetkellä
Olitpa jo syvästi lumoutunut maagisen kokemukseen videopelien tarjoamana, näiden seurantaohjeiden tarkoituksena on kuljettaa sinut läpi kaiken, mikä on tärkeää eSportsista. Joten lue lisää löytääksesi enemmän tietoa eSports-maailmasta.
Katso uutisia eSports-vedonlyönnistä – Viimeisimmät artikkelit ja uutiset

eSports tapahtumat 2020

Top 10 suosituinta eSport striimauspeliä

Voita uskomattomia palkintoja Winter Acca kilpailusta MelBet kasinolla

Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?

Peaky Blinders muuntautuu peliksi Pragmatic Playllä

8 Uusinta Suuntausta Verkkopelaamiseen Vuodelle 2020
Esittely eSports Vedonlyöntiin ja Perusaiheisiin
Koska eSports-vedonlyönti on kasvanut suuresti ja siitä on tullut erittäin suosittu pelaajien keskuudessa, olemme laatineet kattavan osion, joka kertoo tämän uuden ilmiön ytimen yksityiskohtaisesti ja auttaa sinua ymmärtämään asian hyvin kattavasti. Joten aloitetaan alkeellisista aiheista, jotka koskevat eSports-vedonlyöntiä. Tutustu suosituimpiin eSports-vedonlyöntipeleihin tältä sivulta, joka on sille omistettu täysin. Kuten ehkä tiedätte, useimmat teini-ikäiset ovat faneja, joilla on omat nimimerkit, kuten F0rest tai PewDiePie, nämä ovat joitakin alan suosituimmista eSports-pelaajista ja voit tutustua heihin tältä sivulta.
Mitä on eSports?
eSports tai Electronic Sports luokitellaan kilpailukykyiseksi peliksi ammattitasolla. Jotkut ovat edelleen muotoiltuina yksitellen, mutta suurin osa eSports-peleistä on tiimipohjaisia. Vaikka turnauksia ja liigoja pelataan vuosittain alueellisella ja maailmanlaajuisella tasolla, jokaisen innoittamattoman tuulettimen kippauspiste on lopullinen tapahtuma, joka tunnetaan myös mestaruuskilpailuina. Nämä suuret ja näyttävät eSports-tapahtumat ovat kasvattaneet katsojia ja siten myös viime vuosien tuloja. Kilpailijat ottavat helposti mahdollisuuden esitellä hienostuneita taitojaan ja saada suosiota. Kilpailun henki ja hohto voitosta nauttivat jatkuvasti kasvavasta yleisöstä, kun taas miljoonat ihmiset katsovat edelleen vääjäämättömän kiinnostavan pelejä verkossa. Niin monta tuottoisaa mahdollisuutta, että yleisradioyhtiöt ja muut osapuolet osallistuvat yrittäessään saavuttaa oikeudenmukainen osuus.
Minkälaisia pelejä pelataan eSportsin kautta?
ESportsin tärkeimmät ja kuuluisimmat pelit ovat luokiteltu seuraavasti:
Ensimmäisen persoonan ampumapeli (FPS)
Kuten nimestä käy ilmi, nämä ovat yksittäisiä pelejä, joissa pelaaja kokee pelin valitsemansa avatarin silmien kautta tai jos valintaa ei anneta – pelin esiasetuksesta. Ensimmäisen henkilön ampujat koostuvat yleensä ennalta määritellyistä tasoista vaikeusasteella ja kiertävät nopeatempoisissa taisteluissa. Jotkut pelit antavat pelaajille pisteitä kokemukselle, kun he ovat onnistuneesti suorittaneet tehtävän, jolla avattiin uusia kykyjä ja vapautetaan aseita. Sitä vastoin muut ensimmäisen persoonan ampujat ovat pikemminkin keskittyneet kertomukseen, ongelmanratkaisuun ja logiikkaan. Ilman mitään vastalauseita kattavuudesta jotkut tunnetuimmista ja suosituimmista ensimmäisen ampujista sisältävät nimiä, kuten Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch ja Battlefield 1. Ensimmäisen persoonan ampuja sekä monen pelaajan online-taisteluareenapelit ovat eSportsin johtajia. Noin 3/4 eSports-turnauksista ovat joko FPS tai MOBA.
Online-moninpelit taisteluareenoilla (MOBAs)
Menestyksekkäästi eriytetty pelityyppinä yksin ja kehittyy edelleen nopeasti. MOBA-monipelin kehitti aluksi Riot Games, amerikkalainen videopelien kehittäjä, ja eSports-turnauksen järjestäjä. Seuraavassa on joitakin yhteisiä piirteitä, jotka kaikki lajityyppiin kuuluvat pelit näyttävät jakavan. Vastakkaiset pelaajat joukkueet käyttävät lukuisia yrityksiä säilyttää kotipesäkkeensä täydellisestä purkamisesta ja sen, joka ensin huomaa sen huomion, voittaa vastaavasti. Toisin kuin ensimmäiset ampujapelit, tässä ylhäältä alaspäin suuntautuva näkökulma on läsnä, tai tämä on kohotettu näkökulma käsillä olevan toiminnan yläpuolella. Lisäksi puolustustornit ovat yleensä mukana vahvistamassa kotipesäkkeitä ja tuhoamaan automaattisesti vastakkaiset viholliset. Pelaajat voivat navigoida suurimmassa osassa karttaa ja luottaa joihinkin sotaelementteihin suunnitellakseen ja menestyksekkäästi hyökkäämään vihollisia vastaan. Niin sanotut RPG-elementit, jotka edustavat satunnaislukumääritystä, mahdollistavat avatareiden tasaantumisen ja uusien kykyjen saamisen, kun kasvaa yhteensä tappioita. Ilman mitään vastalauseita kattavuudesta jotkut tunnetuimmista ja suosituimmista MOBA-ryhmistä sisältävät nimiä, kuten League of Legends, Dota 2, Heroes of the storm ja Smite.
Reaaliaikaiset Strategia-pelit
Strategiapelit sisältävät taktisia valintoja ja ohjauksia, joita vastustavat joukkueen pelaajat optimaalisen suurten voimien liikkumisen ja sijoittelun suhteen sekä sisäisen päätöksentekopuun ajattelua ja kehittynyttä tilannetietoisuutta. Tavoitteena on selvä – taktinen ylivoimaisuus, joka määrittää kädessä olevan taistelun lopullisen lopputuloksen. Joitakin tunnetuimmista ja suosituimmista strategiapeleistä ovat nimet, kuten StarCraft II: Wings of Liberty, Civilization VI, Total War: Warhammer 2 ja XCOM 2.
Kortit, Kilpa-Kilpailut ja Urheilupelit
Kortit ovat aina olleet tunnetuimpien ja suosituimpien pelien joukossa ja ne saavat yhä enemmän suosiota nykyään. Vaihtoehdot vaihtelevat rahapeleissä kuten blackjackia ja e-kasinoiden pokeria urheiluvedonlyönnistä keräilykorttipeleissä. Jälkimmäinen perustuu siihen, että kaksi vastustajaa pelaa toisiaan vastaan ja lopullisena tavoitteena on vähentää vastustajan käsiä nollaan. Molemmat pelaajat hankkivat muokattavan korttipaketin, joka on koristeltu fantasia- tai tietokirjallisilla piirroksilla ja jota käytetään haastamaan vastustajaa yhden vastaan. Kortit vaihtelevat monipuolisesti ja koostuvat tavallisesti kääpiöistä, loitsuista, aseista ja sankarikortista. Jotkut suosituimmista kortin eSports-peleistä ovat Hearthstone, Artifact, Gwent: The Witcher Card Game ja The Elder Scrolls Legends.
Kilpa-pelit ovat melko itsestään selviä. Pelaajat osallistuvat kilpa-kilpailuihin, kun ne sijoittuvat erilaisiin ympäristöihin, joihin kuuluvat maa-, sää-, ajoradan ja esteiden vaihtelut. Jotkut suosituimmista kilpa-eSports-peleistä ovat iRacing, F1 Esports Series, Forza Motorsport 2 ja Project CARS Esports.
Samoin urheilupelit kohtaavat pelaajia, jotka tukeutuvat vakavaan taitotasoon ja urheiluun perustuviin argumentteihin, kun he haluavat saavuttaa lopullisen voiton. Pelistä riippuen on tarjolla erilaisia ympäristöjä. Lisäksi pelaajien sallitaan tasaantua tiettyihin saavutuksiin, ansaittuihin pisteisiin ja kykyyn avata lisäominaisuuksia. Jotkut suosituimmista urheilun eSports-peleistä ovat FIFA-sarja, NCAA-jalkapallo, Madden NFL ja Rocket League.
Mikä on eSportsin Tulevaisuus?
eSports-asiantuntija tiimimme uskovat, että eSports kasvaa nopeasti ja eksponentiaalisesti. Suurin osa nuoremmista sukupolvista tuntee eSportsin, tuntee pelaajat, turnaukset, pelit. Näin ei välttämättä ole 40 ikäluokalla ja sitä vanhempien sukupolvien kohdalla. Uskomme kuitenkin, että eSportsista tulee valtavirtaa ja valtavirtaistamme, tällä tarkoitamme sitä, että joku, joka on syntynyt vuoden 200 jälkeen. eSports-turnaukset ylittävät todennäköisesti säännölliset urheilutapahtumat ja turnaukset. Vaikka NBA-pelejä, isoja tenniksen slam-turnauksia, olympiakisoja olisi vaikea voittaa, lähitulevaisuudessa olisi täysin mahdollista. Tiimimme ennustukset ovat, että eSports ylittää tavallisen urheilun suosion, katsojan ja ansaitsemisen suhteen vuosikymmenen aikana.