eSports Ohjelmistokehittäjät & Julkaisijat
ESportsin luominen ja jatkokehittäminen ammatillisessa suorituskyvyssä johti maailmanlaajuisesti kasvavaan globaaliin peliteollisuuteen, jonka arvo oli miljardeja dollareita. Tällä hetkellä eSports-katsojien määrä on lähes 300 miljoonaa maailmaassa ja sen ennustetaan nousevan 500 miljoonaan vuoteen 2020 mennessä. Kun olet nähnyt eSports-pelin näkymät ja valtavat mahdollisuudet, live-videoiden suoratoistojärjestelmä YouTube iskee monivuotiseen lähetyssopimus eSports-alustan Faceit-ohjelmasta. Samoin, Amazon on hankkinut Twitchin online-pelilähetysten johtajanaseman. Siksi eSports-ohjelmiston tuottajat kilpailevat voimakkaasti määräävän aseman luomiseksi ja merkiksi maailmanlaajuisilla pelimarkkinoilla.
Parhaat eSports-Vedonlyönti Sivustot Tällä Hetkellä
eSports-peleihin liittyvä laaja huomio ja suosio tulevat kilpailevasta hengestä, jonka ohjelmistojen tuottajat ovat tietoisesti upottaneet siihen sisäänm. Tämän ei pitäisi olla täydellinen yllätys, sillä videopelit, joissa on suuremmat tulot ja positiiviset palautteet sijoitetuilta faneilta, ovat enemmän tai vähemmän kilpailevia tuotteita. Vaikka eSports-ohjelmistojen kehittäjät ja kustantajat eivät ole juuri riittämättömiä, kilpailevia videopelien kohtauksia ohjaa pikemminkin kolme keskeistä toimijaa – Valve Corporation, Riot Games ja Blizzard Entertainment.
Blizzard Entertainment | Riot Games | Valve Corporation | Hi-Rez Studios | Activision |
Electronic Arts | Wargaming | |||
Blizzard Entertainment on yksi suurimmista eSports-pelien kehittäjistä ja se on kehittänyt joitakin suosituimmista ja tunnetuimista peleistä, kuten World of Warcraft, Hearthstone ja Storm Heroes. Starcraft II on toinen suosittu yrityksen kehittämä peli.
Riot Games on toinen suuri nimi, kun tulee kysymykseen eSports-luojat. Yhtiö perustettiin vuonna 2006 ja se sijaitsee Kalifornian Santa Monican alueen ulkopuolella. Riot oli vastuussa suositun League of Legends -pelin kehittämisestä, jolla on tällä hetkellä 67 miljoonaa pelaajaa, jotka osallistuvat kaikkialla maailmassa. Riot Games on kasvanut nopeasti ja sillä on nyt 15 toimistoa eri puolilla maailmaa.
Valve Corporation on yksi merkittävä eSports-luoja, jonka pelit ovat Dota 2 ja Counter-Strike: Global Offensive. Dota 2 perusti uuden eSports-laivueen, kun se ilmoitti kansainvälisestä turnauksesta yli 18 miljoonan dollarin palkintopotin.
Hi-Rez Studiolla on loistava suosittu peli nimeltä Smite. Atlanta-yhtiöstä, Georgiasta perustettu yritys on perustettu vuonna 2005. Yhtiöllä on myös toimistot Brightonissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Shenzenissä Kiinassa. Joitakin muita suosittuja pelejä, joita yhtiö on kehittänyt, ovat Paladins, Tribes ja Jetpack Fighter.
Activision – kuten Blizzard Entertainment, Activision on Activision Blizzardin tytäryhtiö. Yhtiö on ollut mukana videopeliteollisuudessa vuodesta 1979 ja oli ensimmäinen itsenäinen konsolipelien kehittäjä. Activision on ollut mukana useiden korkean esport-vedonlyöntipeleissä vuosien varrella, mukaan lukien Quake-sarja, Doom 3 ja Guitar Hero. Activisionin suurin linkki esportsiin on Call of Duty -sarjan kautta. He ovat tämän sarjan omistajia ja kustantajia ja he toimivat myös Call of Duty World League -sarjassa.
Katso uutisia eSports-vedonlyönnistä – Viimeisimmät artikkelit ja uutiset
eSports tapahtumat 2020
Lue lisää
Top 10 suosituinta eSport striimauspeliä
Lue lisää
Voita uskomattomia palkintoja Winter Acca kilpailusta MelBet kasinolla
Lue lisää
Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?
Lue lisää
Peaky Blinders muuntautuu peliksi Pragmatic Playllä
Lue lisää
8 Uusinta Suuntausta Verkkopelaamiseen Vuodelle 2020
Lue lisää
Kuinka eSports Ohjelmistokehittäjät toimivat?
Pelituotanto on erittäin vaativaa. Kilpailua on paljon ja alan ammattilaiset tarvitsevat pelin. Käynnissä on monia tehtäviä ja hankkeita, mutta osa tärkeimmistä on että kaikki asiantuntijaryhmät toimivat sujuvasti yhdessä ja näin varmistetaan, että pelien päivittäminen ja uusien pelien julkaiseminen kulkee sujuvasti. Videopelien tuotannossa toimivat joukot ovat pelin insinöörejä, kaikenlaisia IT-kehittäjiä, jotka suunnittelevat kaikki pelit; graafiset suunnittelijat, jotka ovat vastuussa kaikista grafiikoista ja etupään kehityksestä; taiteilijat, jotka luovat seuraavan parhaan pelin; ja animaattorit, jotka tekevät kaikki animaatiot, jotka ovat myös hyvin erityinen työ; lisäksi on olemassa useita projektipäälliköiden tasoja. Päivän päätteeksi tärkeintä on varmistaa, että uudet ja päivitetyt pelit ovat valmiita lähtemään ajoissa ja toimivat sujuvasti. Kuka haluaa pelata peliä joka on täynnä vikoja?
Videopelien luominen kuulostaa hauskalta työltä. Se on kuitenkin työtä ja vakavaa liiketoimintaa. Ihmisten toimeentulo riippuu siitä ja videopelien fanien täytyy saada linja pelaamisesta viihteeseen sekö pelaamisen muotoon liiketoiminnan muodossa. Se on erittäin luova ala ja loppujen lopuksi tuote on koko ryhmän mielikuvituksen tulos. Mutta päästäksesi tähän pisteeseen yritykset ajavat tiimejä, järjestävät tiimit ja kaikki alan ammattilaiset, noudattavat tuotantoaikatauluja ja työskentelevät koko yritysverkoston kanssa varmistaakseen, että tuote julkaistaan ammattimaisesti. Sisäisen verkon lisäksi on olemassa myös ulkoinen verkko, jonka ohjelmapelien tuotantoyritysten on otettava huomioon. Ajattele vain kaikki kyseiseen tuotteeseen liittyvät lisenssit, kaikki eri yritykset, jotka on sovitettava ja valmiina tuotteiden jakeluun, kaikki PR-ponnistelut, eSports-tiimit sekä pelaajat ja sosiaalisen median julkaisut ja älkäämme unohtako sen taloudellista puolta, ja budjettit, palkat, kaikenlaiset kulut, jotka on säilytettävä samalla tiellä. Se on todellakin erittäin vaativa elinkeinoelämä. Videopelien tuotantoyritysten on varmistettava, että niillä on hyvin sujuva tuotantoprosessi.
On selvää, että ohjelmisto-videopeliteollisuudessa on suuria markkinoille pääsyn esteitä. Eri alojen ammattilaisia on monia. Tämä teollisuus on kuitenkin enemmän tai vähemmän uusi teollisuus. Kaikenlaisille ihmisille on niin paljon mainoksia, jotka vaihtelevat datan analyytikoista tietotekniikkapelien kehittäjiin, mutta useimmat yliopistot ovat hiljattain alkaneet tarjota joitakin näkökohtia pelaamiseen suurina etuina. Todellisuus on, että pelialan ammattilaiset ovat oppineet työstään tällä tietyllä alalla. Yhdistämällä se, että teollisuus on melko nuori ja että suurin osa keskeisimmistä toimijoista, kuten tunnetuimmista eSports-pelaajista, on hyvin nuoria, se tekee siitä yhden jännittävimmistä ja haastavimmista toimialoista samanaikaisesti!
Lisäksi pelitarjoajille, jotka muuttuvat jatkuvasti, on paljon sääntelyä ja oikeudellisia vaatimuksia. GDPR on käytössä ja kaikki ovat tietoisia siitä, että kyseessä on tietotekniikka.
Mitä eSports Ohjelmistokehittäjien pitää tietää tulevaisuudesta…
Vaikka tämä on hieman pelin tuotannon ulkopuolella, eSports-pelaajien ammatillista käyttäytymistä varten ei ole selkeitä standardeja, koska ne ovat roolimalleja joillekin nuorimmille YouTube-väestötiedoille. Paljon eSports-pelaajia kasvatetaan tietokoneen edessä ja niillä ei ole todellisia alantaitoja, ihmisten taitoja, julkista puhumista (todellinen julkinen puhuminen ja oleminen vain tietokoneen edessä). Lisäksi teollisuudella on huono maine sen luomasta elämäntavasta. Pelituottajien on käsiteltävä ja edistettävä terveellisempää elämäntapaa, sillä todelliset urheilulajit, pelaajien sosiaalisten taitojen kehittäminen, terveelliset ruokailutottumukset, kuten jotkut eSports-pelaajat, mielellään nauttivat roskaruaasta tietokoneen edessä. Nämä ovat kaikki mahdollisuuksia, joita on jatkettava ja alan johtajat tekevät niistä parhaat! On selvää, että näitä asioita käsitellään ihanteellisessa maailman tilanteessa. Kuitenkin ennemmin tai myöhemmin niitä käsitellään riittävästi, mikä on todennäköisimmin eSports-ohjelmistojen tuottajia.