VERTAA KASINOITA

VERTAILE
POISTA KAIKKI
VERTAILE
0
Etusivu / BestCasinos.fi Magazine Issue 8 / Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?

Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?

Kuluneen vuoden aikana eSports alkoi kiinnittää huomiota yhteisönsä ulkopuolella ja sen suosio alkoi kasvamaan mikä puolestaan kasvatti globaalia eSports-markkinoita. On arvioitu että pelkästään vuonna 2019, kun melkein puoli miljardia ihmistä ympäri maailmaa virittyi katsomaan pelaamista, peliteollisuuden tulot kasvoivat ennätysmäiseen miljardiin dollariin.

Kaikki ennusteet osoittavat, että sähköisen kaupan ala jatkaa valtavaa kasvuaan vuonna 2020 ja sen jälkeen. Uusia kilpailukykyisiä videopelejä julkaistaan jatkuvasti kuten myös uuden elämän vanhoille nimikkeille antavia päivityksiä jo olemassa oleviin eSports-peleihin. Teollisuusala kasvaa nopeasti ja mitä enemmän ihmisiä siihen osallistuu, sitä enemmän pelaajat pelaavat ja sitä enemmän sijoituksia tehdään markkinoille. Ei viikkoa ilman uutta julkaisua. Kaikki uudet eSports-pelit eivät tietenkään ole yhtä suosittuja kuin Fortnite tai League of Legends. Monet pienemmät julkaisut eivät täytä odotuksia tai eivät vain ole kiinnostavia. Vuoden 2020 eSports päivityksessä puhumme niistä suosituimmista eSportpeleistä jotka ovat seuraamisen arvoisia tänä vuonna.

 

Mitkä eSports pelit tulevat dominoimaan markkinoita vuonna 2020?

ESports-pelejä on satoja, mutta vain harvat ovat päässeet pelaajien, katsojien ja suoratoistojen kärkeen. Nykyään suosituimmissa eSports-peleissä on miljoonia pelaajia verkossa kellon ympäri ja pelien ympärille järjestetään erilaisia kilpailuja. Tässä on viisi parasta eSpot-peliä vuonna 2020:

 

Dota 2

Totaalipalkinnot rahana: 46,150,000 USD

Turnaukset: 24

Suurin turnaus: The International (2 milj. katsojaa)

Dota 2 julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 2013, Dotan ensimmäisen version menestyksen jälkeen. Peliä pelataan moninpelinä onlinetaistelukentällä (MOBA), ja sitä voi pelata ilmaiseksi. Sillä on nyt yli 10 miljoonaa aktiivista pelaajaa joka kuukausi. Se on myös yksi niistä harvoista peleistä, joka on onnistunut syrjäyttämään League of Legends -pelin Twitchin huhtikuun 2017 katsotuimpana eSports-pelinä.

 

Fortnite

Totaalipalkinnot rahana 64,338,000 USD

Turnaukset: 22

Suurin turnaus: Fortnite World Cup (2.3 milj. katsojaa)

Fortnite on yksi suosituimmista ns. kolmannen persoonan ammunta/pelaaja vastaan ympäristö (PVE) -peleistä. Peli muokattiin nopeasti pelaaja vs. pelaaja versioksi nimeltään Fortnite Battle Royale josta tuli suositumpi kuin alkuperäisestä versiosta. Kentällä  voi olla jopa 100 pelaajaa jotka taistelevat keskenään kunnes enää viimeinen on jäljellä.

Peli keräsi yli miljoona pelaajaa julkaisuhetkellä ja miljoonia samanaikaisia pelaajia vuonna 2019. Fortnite oli palkintosumman ja suosion kannalta suosituimpien eSports-pelien joukossa vuonna 2019 ja palkintoina jaettiin yli 20 miljoonaa dollaria. Se oli tulojen suhteen vuoden 2019 huippupeli jonka ansiosta kehittäjä Epic Games tienasi lähes 1,8 miljardia dollaria.

 

League of Legends

Totaalipalkinnot rahana: 8,948,000 USD

Turnaukset: 45

Suurin turnaus: LoL Worlds (3.9 milj. katsojaa)

League of Legends sijoittuu kolmanneksi suosituimmaksi eSports-pelien listallamme. Yli 8 miljoonan dollarin palkintorahat jaettiin palkinnoksi vuoden 2019 aikana. LoL on vauhdikas kilpailupeli jossa on First-Person Shooter -pelejä ja roolipelejä. Pelissä kaksi ”mestarit” joukkuetta taistelevat eri kartoilla ja eri pelimuodoissa. Jokaisella joukkueella on ainutlaatuiset ominaisuudet ja kyvyt. Tällä hetkellä Lol on suosituin peli jonka yleisönä oli lähes 4 miljoonaa ihmistä katsomassa viime vuoden turnauksia.

 

CS:GO

Totaalipalkinnot rahana: 7,578,000 USD

Turnaukset: 34

Suurin turnaus: IEM Katowice Major (1.2 milj. katsojaa)

Counter-Strike: Global Offensive julkaistiin vuonna 2012 uusimpana pelinä suositussa Counter-Strike FPS monipelisarjassa. Peli hallitsee eSports-maailmaa miljoonan dollarin turnauspalkintopotilla Valven tukemilla ja järjestämillä 'Majors' -tapahtumilla. Monet kolmannen osapuolen eSports-järjestäjät kuten myös Electronic Sport League, järjestävät samoja tapahtumia mutta pienemmässä mittakaavassa. CS:GO on viimeisen vuoden katsotuin eSports-peli Isossa-Britanniassa.

 

Call of Duty

Totaalipalkinto: 6,000,000 USD

Turnaukset: 6

Suurin turnaus: Call of Duty World League – (200,000 milj. katsojaa).

Tätä peliä voi pelata yksin tai monipelinä ja se on yksi vanhimmista FPS-franchising-ohjelmassa. Se tunnetaan parhaiten kilpailevista peliyhteisöistään ja valtavista ammatillisista eSports-turnauksista, joita Activision on järjestänyt yhdessä useiden muiden sponsorien ja ryhmien  kuten Electronic Sports League, PlayStation ja Major League Gaming kanssa.

Muita vuoden 2020 aikana hallitsevia pelejä tulevat olemaan PUBG, Overwatch, Starcraft 2 ja Hearthstone. Vaikka aiemmin mainitut pelit hallitsevat alaa tällä hetkellä, vuonna 2020 on julkaistu muutama uusi pelaajien huomion kiinnittänyt peli.

 

Tässä odotetuimmat vuoden 2020 julkaisut:

 

1. Teamfight Tactics

Legendaarinen Riot Games kehitti automaattitaistelijan League of Legends -peliin ja siitä nauttii jo yli 30 miljoonaa pelaajaa PC:ä joka kuukausi. Se on tarkoitus julkaista Androidille ja iOS:e kesällä 2020.

On paljon merkkejä siitä, että Teamfight Tactics on yksi kuumimmista uusista eSports-peleistä vuonna 2020. Viime vuotisen julkaisunsa jälkeen sitä pelaa miljoonat ja pari sataatuhatta osallistuu dollariturnauksiin.

 

2. Halo Infinite

Halo-sarja on yksi vanhimmista eSports-franchiseista. Peliä on pelattu siitä kun sen ensimmäinen nimike – Halo: Combat Evolved julkaistiin vuonna 2001. Markkinoiden jatkuvan kasvun myötä myös Halon ammattimaisuus on kasvanut.

Pelin viimeistä julkaisua on pelattu yhteensä 75 turnauksessa yhteensä 7 miljoonaa dollarin palkintopotista. Peli julkaistaan myöhemmin vuoden aikana.

 

3. Dota Underworlds

On hyvin tiedossa, että suosittu Dota 2-peli on kilpailija vielä suositummalle League of Legendsille. Dota Underlordsin odotetaan olevan kilpailija Teamfight Tacticsissa. Kaksi nimeä kilpailevat samassa lajityypissä ja niiden kummankin odotetaan kasvattavan suosiotaan tänä vuonna.

Dota Underlords julkaistaan helmikuun lopulla 2020.

 

4. Doom Eternal

Myöhemmin vuoden aikana julkaistava Doom Eternal on kilpailupeli, jonka odotetaan nousevan listalle. Jos seuraat eSports-alaa tiedät todennäköisesti, että Doom-franchising on ollut olemassa jo jonkin aikaa.

Sarjan ensimmäinen peli julkaistiin vuonna 1993 ja sen jälkeen on tullut viisi uutta julkaisua ja Doom Eternal on kuudes. Peli odotetaan julkaistavan maaliskuussa 2020.

 

5. Final Fantasy 7 Remake

Vuoden 1997 suositun pelin uusintapainoksena joka julkaistaan maaliskuussa 2020, Final Fantasy 7 on Square Enixin kehittämä toiminta-roolipeli PlayStation 4:e. Pelaajat pääsevät seuraamaan entistä sotilaiden ekoterroristia Cloud Strifea, joka taistelee pahan yrityksen kanssa joka tyhjentää planeettaa elämästä. Peli oli melkoinen hitti aikoinaan ja on mielenkiintoista nähdä seuraako uusi julkaisu samoja jälkiä.

 

Vuoden viisi eniten odotettua eSport-tapahtumaa:

1. Fortnite World Cup

Vuoden 2019 Fortnite World Cup -turnaus oli yksi merkittävimmistä tapahtumista palkintopotillaan joka ylitti 100 miljoonaa dollaria. Turnauksen järjestäjä on pelin kehittäjä Epic Games. Vuoden 2020 Fortnite-maailmancupin päivämäärä ja palkintopotti ovat vielä julkaisematta. Tapahtuma pidetään yleensä kesällä.

 

2. The International (Dota 2 Championship)

DOTA 2:n vuotuinen maailmanmestaruuskilpailu on yksi vuoden suurimmista eSports-tapahtumista ja se on varsin suosittu pelaajien keskuudessa suurten palkintojen ansiosta. Koko palkintopotti vuonna 2019 oli 34 miljoonaa dollaria josta voittajajoukkue yksin keräsi 15 miljoonaa dollaria. Tapahtuman järjestää pelinkehittäjä Valve Corporation. Pysy ajan tasalla saadaksesi lisätietoja vuoden 2020 tapahtumasta ja sen päivämääristä.

 

3. League of Legends World Championship

Vuotuinen League of Legends -turnaus on ollut viime vuosien suosituin tapahtuma sähköisen urheilun alalla. Vuoden 2020 turnausta isännöi Kiinassa pelin kehittäjä Riot Games ja siinä on 24 joukkuetta 14 eri maasta ympäri maailmaa.

Turnauksen päivämäärät ovat vielä ilmoittamatta mutta karsintakierrosten on määrä alkaa pian.

 

4. Blizzcon

BlizzCon on suosittu pelikokoontuminen ja 2020 -tapahtuma on yksi vuoden 2020 odotetuimmista eSports-tapahtumista. Tätä turnausta isännöi vuosittain amerikkalainen videopelien kehittäjä Blizzard Entertainment. BlizzCon on yksi vanhemmista vuosittaisista eSports-tapahtumista ja sitä on järjestetty viimeiset 14 vuotta. Turnaukseen osallistuu yleensä valtava määrä pelaajia ja turnaukseen odotetaan tulevan tänä vuonna pelaajia vähintäin 40 000. Tämä tapahtuma sisältää pelejä kuten Overwatch, Starcraft II, World of Warcraft.

 

5. Capcom Cup

Capcom Cup on live-eSports-turnaus, jota on järjestetty vuosittain vuodesta 2013 lähtien. Siinä on yleensä 16-32 pelaajaa, joiden täytyy ensin voittaa pienemmissä kilpailutapahtumissa päästäkseen finaalitapahtumaan.

Capcom 2020 -tapahtuma pidetään 4. ja 5. heinäkuuta Santo Domingossa, Dominikaanisessa tasavallassa. Karsinnat pidetään maaliskuusta 2020 kesäkuuhun.

 

PELAAJAN ÄÄNI – lehtinumero 8, kaikki artikkelit:

 

Tervetuliaisviesti tammikuu 2020

Tervetuliaisviesti tammikuu 2020

Tervetuloa vuoden 2020 ensimmäiseen Pelaajan ääni julkaisuun! Verkkopeliteollisuudessa viime vuoden aikana tapahtui monia jännittäviä innovaatioita ja edistystä ja vuosi 2020 tulee olemaan yhtä tapahtumarikas. Tämä lehti kattaa pelimaailman useita trendikkäitä aiheita. Olemme tarkistaneet verkkopelaamista koskevat lait ja asetukset yhdellä nopeasti kasvavalla pelimarkkinalla - LATAM. Tämän numeron International Focus -osiosta voit ...
Kysyimme...asiantuntijat vastasivat: Mitä tuo mukanaan vuosi 2020?

Kysyimme…asiantuntijat vastasivat: Mitä tuo mukanaan vuosi 2020?

Mitä pelaajamme voivat odottaa kasinoltanne vuonna 2020? Mitä uudistuksia, pelejä ja julkaisuja vuonna 2020 on tulossa? Mitä voimme odottaa kasinoltanne 2020? Daniel Moberg Casoo.com Lyhyesti sanottuna - parannettu tuote vuodelle 2020. Uudet pelientarjoajat, uudet maksutavat, uudet maksuvaluutat, lisää tarjouksia, suunnittelun parannuksia ja paljon muuta mikä viimekädessä johtaa parempaan käyttökokemukseen. IGaming-teollisuus ...
Kasinolomakohteiden räjähtävä suosio 2020

Kasinolomakohteiden räjähtävä suosio 2020

Kasinolomakohteet tarjoavat erilaisia mahdollisuuksia, jotka yhdistävät kaiken uhkapelaamiseen ja matkailuun liittyvän palvelutarjonnan. Viihdeyritykset, kokoukset, ruoka, vieraanvaraisuus, majoitus ja matkat ovat helposti saatavilla ja kuuluvat kaikki samaan kategoriaan. Nopeatempoinen ympäristö pelikohteiden markkinoilla muuttuu jatkuvasti kun markkinoille tulee uusia säännöksiä. Kasinotaloteollisuus on melko kilpailuhenkistä ja yritykset yrittävät jatkuvasti syrjäyttää toisiaan. Uhkapelaamisen mekat, ...
Vuoden 2020 uudet pelit!

Vuoden 2020 uudet pelit!

Haluatko tietää enemmän uusista vuoden 2020 peleistä? Niin mekin! 2019 oli uhkapelaamiselle erinomainen vuosi. Monia pelejä julkaistiin, keksittiin uudentyyppisiä ominaisuuksia ja vaikka jotkut kehittäjät sulkivat ovensa, siirtyivät toiset verkkoon. Uudelle vuosikymmenelle siirtyessämme näemme varmasti paljon enemmän uusia nimikkeitä, innovatiivisia tekniikoita ja uusia suuntauksia, jotka valloittavat uhkapelimaailman. Yksi tekijä joka on ...
Nettipokerista Livekasinotunauksiin

Nettipokerista Livekasinotunauksiin

Rakastatko onlinepokeria ja oletko menestynyt onlinepokerissa?  Katsotaanpa, voisitko todistaa pokerilahjakkuutesi myös livekasinopokerissa. Ennen kuin valitset tämän reitin sinun tulee olla tietoinen siitä että pokerin pelaaminen perinteisessä kasinossa on erilaista kuin onlinepokeri. Lähes kaikki nykypäivän pokerinpelaajat saavat ensimmäisen kokemuksensa pelistä onlinepokerihuoneista kuten N1:n kasinoilta (N1 kasino, Lady Hammer kasino, Joo kasino) ...
Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?

Mitä on odotettavissa eSportsilta vuonna 2020?

Kuluneen vuoden aikana eSports alkoi kiinnittää huomiota yhteisönsä ulkopuolella ja sen suosio alkoi kasvamaan mikä puolestaan kasvatti globaalia eSports-markkinoita. On arvioitu että pelkästään vuonna 2019, kun melkein puoli miljardia ihmistä ympäri maailmaa virittyi katsomaan pelaamista, peliteollisuuden tulot kasvoivat ennätysmäiseen miljardiin dollariin. Kaikki ennusteet osoittavat, että sähköisen kaupan ala jatkaa valtavaa ...
Jaa