Miksi nettikasinoiden asiakastuella on suuri merkitys?
Mitä tapahtuu tutkimuksen jälkeen, kun asiakas siirtyy kohti hankintaa? Katsotaanpa esimerkkiä.
Vietin tunteja tutkimalla verkossa uusia juoksukenkiä. Kun päätin mitkä kengät haluan kävin kyseisen tuotemerkin kivijalkamyymälässä. Ostin kengät sieltä koska myyjä opetti minulle räätälöidyn mitoitusprosessin, joka sisälsi askelmittaukset, leveyden, askeltamisen paineen jne. Voi kuulostaa liioittelulta mutta oikeiden kenkien löytäminen merkitsi minulle juoksemista tai juoksematta olemista.

Sen jälkeen kun olin viikkojen ajan puhunut kengistä ystäväni kanssa menimme toiseen kauppaan etsien samaa tuotetta. Menimme kauppaan ja löysimme tuotemerkin. Kun työntekijä lähestyi ystävääni, hän (ystäväni) pyysi kokeiltavaksi suosittelemiani kenkiä.
Kaupan työntekijä kysyi kokoa ja nappasi kengät. Olin vähän hämmentynyt. Mitä hän oli tekemässä? Tämä ei ollut se prosessi ja kokemus, jota hehkutin viikkojen ajan.
Kysyin: ”Anteeksi, etkö aio mitata hänen jalkaansa?” Hän katsoi hämmentyneenä minua ja sanoi:” Toki, jos koko ei ole varma.” Sitten työntekijä otti saman kenkämittauslaitteen jota käytettiin jo kun oli lapsi ja tämä oli vielä rikkoutunut tuolin alla ollessaan. Tämä oli kaukana siitä miellyttävästä ostokokemuksesta, jonka sain viime kerralla.
Työntekijä aikoi ”vain napata kengät kellarista ja myydä ne”. Jos tämä olisi ollut kaikki olisimme voineet säästää vaivaa ja aikaa ostamalla kengät verkosta.
Miten kokemusta voi peilata nettikasinoihin?
Yksi nettikasinon tärkeimmistä ominaisuuksista on sen asiakastukipalvelut. Jos pelaajalla on kysyttävää, epäilyjä tai ongelmia, pelaaja vaistomaisesti etsii tukea tukitiimiltä. Ja jos luulet että kasinot ja asiakaspalvelu eivät kuulu yhteen olet väärällä sivustolla. Verkkokasinot jotka tunnustavat johdonmukaisen ja laadukkaan asiakas”matkan” luomisen tärkeyden tarjoavat asiakkailleen syyn palata. Tämä ”matka” on aloitettava heti kun pelaajat saapuvat kasinon verkkosivustolle ja sen on jatkuttava kauan sen jälkeen kun he ovat tehneet ensimmäisen talletuksen. Kuvittele että tuntien verkkotutkimuksen jälkeen pelaaja rekisteröityy ja yrittää päästä luvattuun tarjoukseen joka ei kuitenkaan toimi. Jos ensimmäinen kokemus on asiakastuesta joka ei edes muista kaikkia kasinon tarjouksia pelaaja todennäköisimmin lähtee ja vie rahansa muualle. Kyllä, niin tapahtuu, usko tai älä.
Kokeneiden tukitiimien on nykyään aina tiedettävä, mitä kasino tarjoaa. Lisäksi heidän on tiedettävä, miten tarjoukseen pääsee, kuinka korjata ongelmia, ja jopa kyettävä neuvomaan asiakkaitaan, jos heillä on peliriippuvuusongelmia tai muita kasinoasioita. Tänä päivänä ja vuosisadalla me, pelaajat, odotamme erinomaista asiakaspalvelua. Jos emme saa sitä, voimme mennä muualle sillä vaihtoehtoja on.
Mitä on hyvä asiakaspalvelu?
Nettikasinot tietävät mitä on erinomainen asiakaspalvelu ja ennen kaikkea pelaajiensa hyvinvoinnin merkityksen. Tästä syystä heidän pyrkimyksensä vastata asiakkaidensa kysymyksiin ja tyydyttää heidän vaatimuksensa ovat yksi tärkeimmistä tavoitteista. Tässä on nettikasinoiden kriittisiä kohtia erinomaisessa asiakaspalvelussa:
Saatavuus
Nettikasinon ei tarvitse vain tarjota kohteliasta ja tehokasta asiakaspalvelua, vaan myös sen on tarjottava ”24/7” -tukea, joka tarkoittaa 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa. Toisin kuin fyysiset kasinot, nettikasinoilla ei ole tiukasti rajoitettuja aukioloaikoja. Pelaajat voivat joutua ongelmiin milloin tahansa joten asiakaspalvelun on oltava käytettävissä aina.
Tukikanavat
Nykyään suosituin yhteyskanava on livechat, koska elämme aikakaudella, jolloin haluamme vastauksia reaaliajassa. Useimmissa nettikasinoissa on jo livechat saatavana ja pelaajat voivat tavoittaa tukitiimin yhdellä napsautuksella. Jos haluamallasi kasinolla ei ole livechat-vaihtoehtoa, toiseksi paras valinta on sähköposti. Hyvä uutinen on se että jokainen nettikasino tarjoaa asiakastukea sähköpostitse. Kasinolla voi olla useita erilaisia sähköpostiosoitteita (mm. talousosasto, turvallisuusosasto, tekninen osasto). Kasinot tarjoavat yleensä ensisijaisen sähköpostiosoitteen, joka vastaa kaikkiin kysymyksiin. Muita vaihtoehtoja ovat puhelinpalvelu ja yhteydenottolomakkeet.
Yleistieto
Pelaajat kääntyvät tuen puoleen ongelmatilanteissa ja hyvän tukitiimin tulee aina olla tietoinen kaikesta kasinossa tapahtuvasta: bonuksista, käynnissä olevista tarjouksista, turnauksista, käytettävissä olevista peleistä, ehdoista ja kaikesta muusta, mikä pelaajia koskee. Kun asiakas kysyy kysymyksen, ryhmän tulisi joko tietää vastaus heti tai ohjata kysymys eteenpäin.
Asenne
Sen lisäksi, että pelaajat saavat oikean vastauksen, he etsivät myös hyviä kokemuksia liittyessään nettikasinoon. Suuren tukitiimin tulee aina olla ystävällinen ja ymmärtäväinen. Pelaajat ottavat yleensä yhteyttä tukeen kun heillä on ongelma ja tukitiimillä on oltava ammattitaitoinen ja ystävällinen asiakaspalvelutilanne asiakkaidensa kanssa. Loppujen lopuksi asiakas on aina oikeassa.
Monikielinen tuki
Kansainvälisissä kasinoissa on yleensä suuri joukkue työntekijöitä vastaamassa kaikkien pelaajien tarpeista. Useimmat asiakastukitiimit tarjoavat apua englanniksi, mutta nykyään monet kasinot tarjoavat tukea myös useilla muilla kielillä riippuen maantieteellisestä alueesta.
Mista tuntee hyvän asiakaspalvelun?
Asiakastuki on olennainen osa pelaajan kasinokokemusta. Parhaiden nettikasinoiden pitäisi pystyä tarjoamaan pelaajilleen useita erilaisia tukivaihtoehtoja, ei vain yhtä. Tällä tavalla he voivat palvella kaikenlaisia pelaajia. Hyvän kasinon tulisi tarjota livechat-, sähköposti- ja puhelintukea ja ratkaista asiat nopeasti, ystävällisesti ja tehokkaasti. Tärkeä huomioitava näkökohta on se, että jos kasino tarjoaa vain puhelinapua, sinun on noudatettava varovaisuutta, koska sinun on otettava huomioon ulkomaanpuhelujen hinnat, aukioloajat ja kieliesteet.
Toinen punainen lippu on hidas vastausaika. Kukaan ei halua odottaa, ja kun raha on kyseessä, ihmiset ovat yleensä vielä kärsimättömiä. Siksi jos joudut odottamaan joka kerta kun lähetät tukipyynnön, olet todennäköisesti valinnut surkea kasinon.
Muista, että erinomaista nettikasinoa ei mitata pelkästään sen perusteella, kuinka he kohtelevat parhaimpia pelaajiaan, vaan myös kuinka he kohtelevat tavallisia pelaajiaan. Jos törmäät nettikasinoon, jossa asiakaspalvelun edustajat ovat kärsimättömiä ja töykeitä on parempi miettiä kahdesti, haluatko pelata tällä kasinolla ja ovatko rahasi ovat turvassa heidän kanssaan.
Toinen kriittinen kohta on se, että asiakastuen pitäisi olla ilmaista eikä mikään kasino saa veloittaa sinua vastauksista kysyttyihin peruskysymyksiin. Varmista että pelaamasi kasino tarjoaa ilmaisen asiakaspalvelun ja että se ei vähennä bonuspisteitä asiakaspalvelun edustajien palveluiden käytöstä tai, mikä vielä pahempaa, vähennä rahaa asiakastililtäsi.
Muista tutustua kasinoarvosteluihimme. Testaamme ja tarkistamme perusteellisesti kaikki kasinot ennen kuin listaamme ne sivustollemme. Voit aina tarkistaa, mikä pistemäärä annetaan valitsemasi kasinon tukitiimille.
Pelaajan ääni 10, artikkelilista

Ammattilaiset – jännitys, adrenaliini, ennätysvoitot ja tappion pelko
