VERTAA KASINOITA

VERTAILE
POISTA KAIKKI
VERTAILE
0
Etusivu / BestCasinos.fi Lehti / Kuka sinä olet? Peliteollisuus ja Suuret Määrät Tietoa

Kuka sinä olet? Peliteollisuus ja Suuret Määrät Tietoa

Kuka sinä olet? Tai miten online-rahapeliteollisuus voi hyödyntää suurien tietojen potentiaalia ymmärtääkseen asiakkaitaan paremmin.

Istuin tänä kesänä ravintolassa, joka oli meren vieressä olevassa lomakeskuksessa. Lomakeskuksessa oli live-musiikkia ja pöydät uima-altaan ympärillä. Satuin katsomaan vieressä olevaa pöytää, jossa romanialainen kaveri, mies ja luultavasti yli 30-vuotias, yllätyksekseni pelasi uhkapeliä hänen matkapuhelimellaan samalla kun hän nautti rauhallisesta kesämaisemasta.

Näyttää siltä, että yksi parhaista paikoista, joissa online-rahapelejä nautitaan on pubit ja yökerhot, tämä raportti on Yhdistyneen kuningaskunnan uhkapelitoimiston helmikuussa 2018 julkaiseman vuosikertomuksen mukaan. Lisäksi raportissa todetaan, että pubi on yksi suosituimmista paikoista pelata kolikkopelejä. Saman raportin mukaan verkkopelaamisen suurin kasvu on mobiililaitteiden käyttöä, jossa 51% pelaajista käyttää puhelinta tai tablettia pelatessaan verkossa. Online-pelaaminen on edelleen pääasiasassa kuitenkin kotona 97 prosentissa tapauksista. Tästä huolimatta verkkopelaajille löytyy myös uhkapeliä heidän työmatkallaan töihin ja jopa töissäkin. Kaikista online-pelaajista 13% on pelannut saman kelloajan mukaan.

Nykypäivänä kasinoteollisuudella on todella paljon tietoa tarjolla. Useimmiten tiedot, joita kasinot voivat käyttää hyväkseen etukäteen ovat heillä, eikä niitä tarvitse kerätä ensisijaisten tutkimusten, kuten puhelinhaastattelujen tai verkkotutkimusten kautta. Varsinaisen rahapelien ja nykyisten kehittyneiden analyyttisten tekniikoiden avulla verkossa tuotettujen tietojen saatavuuden vuoksi kasinopelaajien tilit ja käyttäytyminen voivat johtaa suureen määrään tietoa tekemättä mitään lisätutkimuksia.

Suuret tiedot ovat muuttaneet liiketoimintaympäristöä, jolloin teollisuus voi saada vertaansa vailla olevia näkemyksiä asiakkaidensa profiileihin. Kyky tallentaa, kerätä ja käsitellä suuria määriä tietoa on mahdollistanut yrityksille mahdollisuuden mukauttaa tuotteitaan ja palveluitaan sekä parantaa huomattavasti asiakkaiden kokemuksia. Menestyvä liiketoimintatieto tai BI-järjestelmä kerää tietoja useista eri lähteistä – pelituloksista, sosiaalisen median alustoista, napsautuksista, maksuista, markkinoinnista ja mainoksista.

Viime vuosina kasinot ovat lisänneet suurien tietojensa käyttöä kasinoiden lopputulosten parantamiseksi. Kuten muillakin toimialoilla kasinot ovat ymmärtäneet suurien tietojen tärkeyden, ja monet niistä ovat palkkaneet isot tietotekniikan joukot analysoimaan käyttäjätietoja. Verkkopelaajien kasvu on mahdollistanut kasinoiden tarjoajille mahdollisuuden käsitellä tietoja pelaajistaan, millaisia pelejä he pelaavat, kuinka kauan he pelaavat ja mistä he tulevat. Tunnistamalla pelaajien mieltymykset kasinoteollisuus voi räätälöidä pelejä pelaajien mieltymysten mukaan ja antaa heille paremman kokemuksen.

 

Kohderyhmätiedot

Voisimme seurata nettipelaajaa suoraan heidän asiakasmatkoiltaan. Mennään alkuun ja kun rekisteröijä rekisteröi johonkin tiettyyn kasinoon, he toimittivat henkilökohtaiset tiedot, mukaan lukien nimi, syntymäaika, puhelinnumero ja osoite. Markkinointisegmentoinnin näkökulmasta kasino on jo kerännyt perustiedot väestötiedoista, mukaan lukien sukupuoli, ikä ja maantieteellinen sijainti. Kasinot, kuten muut yritykset, voivat jakaa asiakkaitaan eri ryhmiin perustuen väestöryhmän kaikkiin vaihteluihin, mutta myös käyttäytymiseen ja budjetteihin / talletuksiin, joita asiakkaat tekevät. Mikä tahansa yksittäinen kasino voi pystyä ennustamaan, miten pelaajan käyttäytyminen muuttuu heidän väestötietojensa perusteella niiden budjetista riippuen käyttämiensä tuotteiden / palveluiden perusteella ja perustuen tilanteeseen, jossa pelaaja voittaa tai häviää. Kasinojen pitäisi pystyä muokkaamaan yksittäisten pelaajien kokemuksia ja tarjoamaan tuotteita / pelejä, jotka on tunnistettu miellyttävämmiksi kyseiselle asiakkaalle henkilökohtaisesti aiemman pelikäyttäytymisen perusteella.

Lisäksi on paljon sisäisiä online-tietoja, joita kasinot voivat kerätä jokaisesta käyttäjätilistä. Vaikka online-kasino voi kertoa paljon asiakkaistaan verkko-käyttäytymisensä perusteella, joka tapahtuu kasinopelaajien sisäänkirjautumisen aikana tiliin, paljon ei ole tiedossa samojen pelaajien käyttäytymisestä kilpailevista online-kasinoalustoista. UK Gambling Commissionin julkaiseman raportin mukaan jokaisella pelaajalla on keskimäärin neljä tiliä. Siksi voimme päätellä, että kilpailevat kasinot todennäköisesti jakavat asiakkaita.

 

Suuret datatiedot luo lukuisia markkinointimahdollisuuksia

Online-kasinot ja rahapelitoimittajat käyttävät suuria tietoja markkinointi kampanjoidensa parantamiseen ja luomaan henkilökohtaisempia mainoksia yksittäisille asiakkaille. Tuotteen etujen korostaminen ei enää ole tehokas strategia asiakkaiden houkuttelemiseksi ja säilyttämiseksi. Rahapeliteollisuudella on integroitu evästeitä, jotka tarjoavat online-kasinoille tietoja asiakkaiden mieltymyksistä, millaisia pelejä he pelaavat ja miten he pelaavat. Se voi auttaa rahapelien tarjoajia tunnistamaan väestötiedot ja tarjoamaan markkinoijille tietoa siitä, mihin ikäryhmiin ja uusiin maantieteellisiin markkinoihin he voivat panostaa. Suuri tieto auttaa operaattoreita suunnittelemaan tehokkaita kampanjoita, jotka saavat oikean viestin oikealle asiakkaalle oikeaan aikaan. Pelaajien kokemusten mukauttaminen pitää asiakkaat tulevan takaisin samalle alustalle ja vahvistaa kuluttajien uskollisuutta ja luo sujuvamman asiakasmatkan.

 

Pelaajan säilyttäminen – Suurien tietojen valtavat hyöty

Suuret datatiedot auttaa kasinoja ja rahapelitoiminnan harjoittajia lisäämään säilytysastettaan ja asiakasuskollisuuttaan. Suurien tietojen analysoinnin avulla operaattorit voivat suunnitella kanta-asiakasohjelmia, jotka on räätälöity yksittäisten pelaajien mieltymysten mukaan. kanta-asiakas malleilla toimijat voivat seurata asiakkaiden ostoja ja käyttäytymistä ja tarjota heille lisäpisteitä, joita he voivat lunastaa tuotteen ostojen muodossa. Analysoimalla yksittäisten asiakkaiden pelihistoriaa voidaan määrittää, mitkä tuotteet todennäköisimmin ostavat pelaajia ja muokkaavat lunastuspisteitä. Datatiedot voi myös auttaa rahapelitoiminnan harjoittajia määrittelemään, mitkä strategiat ovat tehokkaita houkuttelemassa asiakkaita ja keskittymään niihin tekniikoihin, jotka toimivat.

Predictive Analyticsin (PA) avulla kasinot voivat tunnistaa kannattavampia asiakkaita ja kohdistaa heihin parempia kannustimia, kuten ilmaisia vedonlyöntitilejä, ilmaiskierroksia, enemmän bonuksia jne. PA voi myös auttaa rahapelitoiminnan harjoittajia tunnistamaan pelien pelaajat, jotka yleensä pelaavat heidän pelikokemuksensa ja käyttämään malleja tarjoamaan pelaajille sopivimman seuraavan tuotteen jokaiselle pelaajalle erikseen.

 

Parempi asiakaspalvelu

Suurten tietojen ja AI: n käyttö antaa kasino-operaattoreille mahdollisuuden tehdä asiakaspalvelusta entistä automatisoitua. Teollisuus on alkanut ottamaan käyttöön kehittyneitä robotteja, jotka voivat analysoida informaation asiakkaiden erityisiä pelitottumuksia. Näin he voivat antaa nopeampia ja ajankohtaisempia vastauksia pelaajien kysymyksiin ja tarpeisiin. Monet kasinot ovat jo toteuttaneet tai aikovat toteuttaa AI: n ja virtuaalitodellisuuden tarjoamaan parempaa palvelua asiakkailleen.

 

Maksut ja tulot

Taloudelliselta kannalta kasinot voivat tunnistaa tulevat tulot ja voitot tietäen pelaajan käyttäytymisen, kuten talletukset, joita pelaajat yleensä tekevät kuukaudessa, niiden summa, talousarvionsa, pelaajan taloudelliset tulokset kasinolla. Onko pelaajat halukkaita käyttämään enemmän ja kuinka paljon, jos tarjotaan oikeita kannusteita, kuten bonuksia, mikä on pelaajan reaktio, kun he voittavat? Predictive-analyysin avulla kasinoiden pitäisi pystyä hankkimaan missä olosuhteissa pelaajat pelaavat enemmän, tallettaa enemmän tai peruvat. Lisäksi kasinoiden pitäisi pystyä tunnistamaan ja käyttämään valmiuksia varhaisen pelaajan tunnistamiseen käytettyjen maksutapojen ja nostojen perusteella. Kun pelataan verkossa, useimmat asiakkaat käyttävät luottokorttimaksuja, ja uusilla käyttäjillä on usein vapaa luotto kannustimena jatkaa pelaamista. Tämä käytäntö luo mahdollisuuden, että jotkut pelaajat voivat luoda väärennettyjä tilejä ja pilata yritystä, joka tunnetaan nimellä ”bonuksen väärinkäyttö” sekä varastaa luottokorttitietoja ja laillisia tilejä. Suuret tiedot voivat auttaa uhkapelien tarjoajia estämään tämän käytännön integroimalla ennakoivan analyysin seurata tilin toimintaa ja raportoida epäilyttävistä toimista. Lisätapa, jolla kasinoilla voi olla suuria tietoja, on luoda automaattinen tunnistusohjelmisto. Tämäntyyppiset ohjelmistot voivat lisätä epäilyttävän toiminnan ilmaisukertoja ja vähentää tutkinnan aikaa.

 

Tunnetut, tuntemattomat ja Potentiaaliset Valtavat Datatiedot

Digitaalinen markkinointikanava 

On mahdollista seurata, miten kasinopelaaja päätyi luomaan tilin tiettyyn kasinoon. Toisin sanoen kasinoilla on keino seurata, miten sinusta tuli tietoinen heidän brändinsä ja miten heidät kutsuttiin avaamaan tili heidän kasinollaan. Se, mikä olisi erityisen kiinnostavaa kasinoille ja jolla on suuria mahdollisuuksia suurille tiedoille, on pystyä määrittämään, mitä tietoa muiden kasinoiden pelaajilla on, miten he ovat luoneet tilejä ja käyttävät niitä aktiivisesti.

Suurista tiedoista on tullut suuri osa kasino- ja rahapeliteollisuutta, ja sen vaikutus kasvaa edelleen. On vaikea ennustaa suurien tietojen tulevaa vaikutusta online-rahapeleihin. Kahdella teknologialla on kuitenkin tärkeä rooli tietojen keräämisessä lähivuosina – ketjureaktiot ja tekoäly (AI). Nämä tekniikat ovat vielä kehitysvaiheessa ja niitä on parannettava, ennen kuin niiden potentiaali voidaan täysin toteuttaa.

 

Lähteet

Casinoorg. (2017). Casinoorg Blog. Haettu osoitteesta https://www.casino.org/blog/5-ways-a-i-data-will-change-online-gambling-forever/

Finsmescom. (2018). FinSMEs. Haettu osoitteesta http://www.finsmes.com/2018/06/five-ways-big-data-will-boost-digital-gambling.html

Gamblingcommissiongovuk. (2018). Gamblingcommissiongovuk. Haettu osoitteesta https://www.gamblingcommission.gov.uk/PDF/survey-data/Gambling-participation-in-2017-behaviour-awareness-and-attitudes.pdf

Itproportalcom. (2018). IT Pro Portal. Haettu osoitteesta https://www.itproportal.com/features/big-data-why-online-gambling-should-bet-on-streaming-analytics/

Linkedincom. (2018). Linkedincom. Haettu osoitteesta https://www.linkedin.com/pulse/role-big-data-predictive-analytics-online-gaming-toby-finneran/

Partycasinocom. (2018). Partycasinocom. Haettu osoitteesta https://casino.partycasino.com/ en/blog/big-data-casinos-best-friend/

Thomas McCoy. (2018). Usaonlinecasinocom. Haettu osoitteesta https://www.usaonlinecasino. com/blog/how-big-data-changing-face-gambling/

Jaa