Julian Perryn Haastattelu, COO, Pelaajien julkaiseminen
Onnittelut AffiliateCon Sofian toisesta tapahtumasta! Sinä johdat Gambling Insider -lehteä, Trafficology, Global Gaming Awards ja tunnet alan. Miten valitsit Sofian tapahtumapaikaksi ja kumppanuussopimukseen? Voisitko kertoa meille lisää AffiliateCon Sofia -tapahtumasta?
Olen ollut Affiliate -kumppani vuodesta 2000 lähtien ja muistan, että tykkäsin aina Affiliate-tapahtumista – voit aina tavata yrityksiä, jotka voivat kasvattaa sinun omaa liikennettäsi, voit myös katsella ja kuunnella erinomaisia puhujia ja oppia monia asioita. Tärkeintä on, että voit nauttia verkottumisesta rennossa ympäristössä, jossa sinulla on tilaa ja aikaa tavata muita tytäryhtiöitä ja mielenkiintoisia ihmisiä ja kumppaneita ja saada lisää inspiraatiota. Tämä on meidän näkemyksemme AffiliateConista – mielestäni tapahtuman menestys viime kuussa osoittaa, että olemme edistyneet hyvin tämän tavoitteen saavuttamisessa.
AffiliateCon Sofia houkuttelee suuria kansainvälisiä tuotemerkkejä, kuten Genesis ja Kindred. Mikä on avain onnistuneeseen tapahtumaan?
Tuotemerkit haluavat työskennellä kanssamme useista syistä.
Ensinnäkin, koska emme hyödynnä niitä, meidän osallistumiskumppanuusohjelmamme hinnat tarjoavat erinomaisen vastineen rahalle, ottaen huomioon osallistuvien tytäryhtiöiden lukumäärän ja laadun.
Toiseksi hylkäämme tiukasti kaikki, jotka eivät ole kumppaneitamme, mikä johtaa täysin erilaisiin tunnelmiin – paljon rennompaan yhteistyöhön, joka tarjoaa paljon paremman ilmapiirin sopimusten tekemiseen.
Kolmanneksi halusimme luoda tapahtuman, jossa laadukkaat ”kohtaamisajan” tapaamiset voivat tapahtua suurten tytäryhtiöiden ja mahdollisten kumppaneiden välillä ja antaa kaiken aikaa ymmärtää toisiaan ja rakentaa arvokkaita suhteita.
Lopuksi, vaikka monet tytäryhtiöt tulevat kaikkialta Euroopasta osallistumaan, merkit tunnustavat myös, että Bulgaria ja Etelä-Euroopan maat ovat yrittäjien ja verkkopalveluntarjoajien hyviä kohtauspaikkoja.
Pelaajamme eivät välttämättä ole täysin alan ammattilaisia pelimaailman takaa. Voitteko selittää enemmän siitä, mitä tapahtuu kumppanikokouksen tapahtumassa?
Tuotemerkit osallistuvat niin, että he voivat tavata tärkeimmät yhteistyökumppanit, vahvistaa olemassa olevia suhteita ja tavata uusia tytäryhtiöitä, joiden kanssa he haluaisivat työskennellä tulevaisuudessa.
Kumppanit, joilla on liikennettä, saavat tavata toimijoita, jotka auttavat heitä saamaan tuloja. Pelialan yritykset ovat hajallaan monissa paikoissa, joten tytäryhtiöt voivat tavata heidät henkilökohtaisesti ja sopia sopimuksista.
Minkälaisia ihmisiä toivot saavasi yhteyteen täällä Sofiassa, kun otetaan huomioon erityiset markkinat ja sijainti?
Etsimme aina täydellistä yhdistelmää kaikista suurimmista vakiintuneista toimijoista ja uusista innovatiivisista yrityksistä, jotka tulevat olemaan suuria tytäryhtiöitä ja suuria tuotemerkkejä tulevaisuudessa – kuten Parimatch, 7 Stars Partners tai bet365 tytäryhtiöille, kuten Catena, Better Collective, LuckyLabz tai Gambling.se.
![]() |
![]() |
Mikä on AffiliateCon Sofian kasvu vuodesta 2018 vuoteen 2019 puhujien, osallistumisen osalta?
Kasvoimme tänä vuonna noin 50 prosenttia, mutta vuonna 2020 tapahtuma tulee olemaan kaksinkertainen, ja mielestäni se on täydellinen koko kumppanitapahtumalle.
Tänä vuonna tapahtumassa on eSports-vedonlyönti. Mikä on mielestänne eSportsin tulevaisuus ja että mielipiteesi on eSports seuraavan pelinvaihtajana alalla?
eSports on erittäin suosittu aihe yksinkertaisesti siksi, että sillä on mahdollisuuksia laajentaa perinteisiä urheilutapahtumia. Se voisi olla alan seuraava pelinvaihtaja. Voiko eSports-vedonlyönti ohittaa perinteiset urheiluvedot? Jalkapallofanit kertovat teille lopullisen, mutta jotkut toimitusjohtajat, joiden kanssa olemme puhuneet Gambling Insiderissä, ovat valtavia urheilulajeja, jotka eivät pysty kilpailemaan eSportsin kanssa tulevaisuudessa, kuten Parimatchin Sergey Portnov. Se on ehdottomasti nopea nousuputki, ja se on todennäköisesti viiden suurimman tulonmuodostaja operaattoreille, jotka ovat erikoistuneet siihen.
Mitkä ovat tärkeimmät kansainväliset markkinat rahapelien maailmassa vuonna 2020?
Kaikki katsovat USA:ta, urheiluvedonlyöntimarkkinoita on niin valtava, mutta minun neuvoni ei aina ole ajaa kirkkaimpia valoja ja tarkastella asioita, joissa olet hyvä. Lähes kaikilla markkinoilla on paljon potentiaalia, ja usein, kun useimmat silmät etsivät yhteen suuntaan, voit kasvaa voimakkaasti toisessa. Tiedän, että ihmiset investoivat voimakkaasti sellaisiin alueisiin kuin Ukraina, Afrikka ja Japani.
Mitkä ovat pelialan suurimmat haasteet?
Rahapeliteollisuus on jonkin verran risteyksessä, varsinkin tietyillä tunnetuilla Euroopan markkinoilla, ja useimmat operaattorit, toimittajat ja tytäryhtiöt osoittavat yhden tärkeimmän syyn: sääntely. Tämä ilmenee kuitenkin kiistatta suuremmasta ongelmasta: asenteista uhkapeleihin. Uhkapeli-sisäpiiritoimisto on jatkuvasti puhumassa siitä, miksi alkoholi- ja tupakka-aloja pidetään sosiaalisesti hyväksyttävinä, mutta pelaaminen ei ole mahdollista. Tämän seurauksena monet markkinat kohtaavat lisääntynyttä verotusta, mainontarajoituksia ja jatkuvaa vaatimusta perustella rahapelitoiminnan toimet jonkinlaiseen vanhempaan poliitikkoon.
Mikä on uhkapelialan tulevaisuus?
Rahapelien tulevaisuuden kannalta suurin nykyinen kehitys on epäilemättä Yhdysvaltojen urheiluvedonlyöntimarkkinoiden toteutuminen. PASPAn kumoamisen jälkeen viime vuoden toukokuussa suuret toimittajat ja operaattorit ovat tunkeutuneet Yhdysvaltain urheiluvedonlyöntiin, ja New Jersey aloittaa voimakkaasti PASPAn jälkeisen elämän ja monet muut valtiot, kuten New York ja Kalifornia, merkitsivät tulevaisuuden markkinoiksi, joilla on valtavat mahdollisuudet. Miten tämä mahdollisuus vaikuttaa, se vaikuttaa lopullisesti uhkapelien tulevaisuuteen, samoin kuin AI: n kaltaiset tekniikat. Siirry mihin tahansa teollisuuskonferenssiin ja paljon kommentoijia kertoo myös, että eSports ja crypto-valuutta ovat pelaamisen tulevaisuus. Viimeisten 20 vuoden aikana tapahtuneen muutoksen arvioinnin ja sääntelyviranomaisten ja poliitikkojen lisääntyvän vaikutuksen huomioon ottaen ydintuote on kuitenkin edelleen hyvin samankaltainen, vain paljon liikkuvampi ja digitaalisempi.
COO, pelaajien julkaisu – rahapelien sisäpiirilehdet, Trafficology-lehti,
Global Gaming Awards -kilpailun järjestäjä ja AffiliateCon Sofian
Lehtinumero 4, – Kaikki Artikkelit