BestCasinos.fi: Kerro meille hieman 21.com nettikasinosta, joka on yksi uusimmista kasinoista markkinoilla.
Karl Wijkmark (KW): Kun lanseerimme 21.com: n, sijoitimme tuotemerkkiin ”kasino liikkeellä ollessa”. Tämä lause ei sisällä pelkästään mobiilipeliin keskittymistä, vaan myös sitoutumistamme asiakkaidemme kanssa jatkuvasti kehittämään tuotteitamme. Olemme myös ylpeitä siitä, että tarjoamme pelaajille kokemusta, jota he eivät löydä muista nettikasino-tuotemerkeistä. Kaiken kaikkiaan olemme sitä mieltä, että ketterä toiminta muuttuvilla markkinoilla on avain menestykseen.
BestCasinos.fi: Kuinka kauan olette olleet markkinoilla?
KW: Olemme käynnistäneet 21.com -palvelun alustavasti kesäkuussa 2018 ja julkistaneet sitten tuotemerkin julkisesti elokuussa, samalla kun käynnistimme myös kumppanuus-ohjelmamme. Olemme nauttineet voimakkaasta kasvusta ja erittäin myönteisestä palautteesta pelaajilta kesän jälkeen!
BestCasinos.fi: Mitkä ovat teidän suosituimmat pelit?
KW: Videopelien valikoimamme sisältää yli 400 alkuperäistä peliä ja monia merkkituotetta. Alkuperäisistä kolikkopeleistä suuret nimet ovat Muinaisen Egypti-teeman Book of Dead Play 'n GO:lta, joka on edellee todella suosittu ja olemme nähneet myös paljon kiinnostusta pelaajilta, kuten peliin Wolf Gold ja Joker’s Jewels ja uusimmista studioista kuten Pragmatic Play.
BestCasinos.fi: Miksi juuri te olette parempia kuin muu väkijoukko?
KW: Samalla kun 21.com on uusi nettikasino, tuotemerkin ovat kehittäneet alan veteraanit, joilla on monen vuoden kokemus iGaming-teollisuudesta. Siksi tiedämme, mitä kasinoasiakkaamme haluavat, ja olemme hyvin vastaanottavaisia sekä pelaajien että tytäryhtiöiden palautteille. Kuten mainitsin, olemme brändi, joka kehittyy jatkuvasti – olemme todella ”kasino liikkellä ollessa”! Vahva keskittyminen uusien tuotteiden lisäämiseen ja tarjonnan kehittämiseen tekee meistä erottuvan kilpailusta.
Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että onnistunut kasino tarkoittaa koko avioliiton välistä ”avioliittoa” – tytäryhtiöiden ja maksujen tarjoajilta pelaajiin ja pelitoimittajiin. Olemme keskittyneet vahvojen suhteiden rakentamiseen ketjun kaikkien kanssa, ja tämä on osoittautunut menestyksekkääksi.
BestCasinos.fi: Kannustatteko pelaajia käyttämään mobiilipalveluita?
KW: Ehdottomasti! Kuten olemme nähneet viimeisten viiden vuoden aikana, nettikasinotilan siirtyminen mobiilipeliin on vain kasvanut – mobiili on todella kuningas! Tämä tuo sen idean miksi kehitimme brändiämme, ajattelimme, että on ensiarvoisen tärkeää saada mobiili-ykkönen painopisteeksi. Tuotevalikoimamme on kehitetty erityisesti moniin mobiilikäyttö järjestelmiin ja -laitteisiin.
BestCasinos.fi: Kuinka saatte pelaajat sitoutumaan palveluihinne?
KW: Ensinnäkin olemme hyvin ylpeitä siitä, että tarjoamme erittäin hyvän nettikasinotuotteen, jota ei koskaan ole aikaisemmin nähty. Toiseksi keskitymme voimakkaasti tarjonnan jatkuvaan kehittämiseen, jotta nykyiset pelaajamme saavat kasvavan valikoiman pelejä. Lisäksi meillä on paljon jännittäviä pelaajille kohdistettuja tarjouksia, joita markkinoimme sähköpostikampanjoiden ja paikan päällä olevan sisällön ja ilmoitusten kautta.
BestCasinos.fi: Olette tällä hetkellä uusi nettikasino ja kovassa nousussa. Kuinka monta työntekijää on palkkalistoillanne 21.com kasinossa?
KW: Olemme tällä hetkellä 10 ihmisen tiimi, jotka kaikki ovat todella asiantuntijoita pelaamisesta ja teknologiasta, mutta aiomme laajentaa sitä vuonna 2019. Suhteellisen pieni tiimi antaa meille joustavuuden ja antaa meille mahdollisuuden pysyä ketteränä kehittyvillä markkinoilla. Ulkoistamme myös paljon toimintaamme, ja näin voimme virtaviivaistaa organisaatiota varmistamalla, että olemme kasinomerkki, joka asettaa asiakkaan etusijalle.
BestCasinos.fi: Mitä ovat tulevaisuuden suunnitelmat 21.com kasinolla 2019, jonka voit kertoa yleisölle?
KW: Meille on suunniteilla paljon jännittäviä asioita. Laajennamme pelisalkkuamme lisäämällä kasinosisältöä uusilta ohjelmistotoimittajilta. Tuotteemme laajentuvat myös uusilla toiminnoilla. Laajemmin tarkastellessamme vuonna 2019 laajennamme 21.com: ta myös uusille markkinoille, ja aiomme ottaa käyttöön Trustly-maksutavan niillä markkinoilla, joilla se on saatavilla.
BestCasinos.fi: Missä haluaisit nähdä 21.com nettikasinon viiden vuoden päästä?
KW: Aiomme kasvattaa 21.com:ta johtavaksi nettikasinoksi kaikilla eri markkinoilla, joilla toimimme. Haluamme myös laajentaa markkinoihin, joita teollisuus ei tavallisesti pidä arvokkaana – ja näyttää, miten kasino voi onnistua näissä asioissa oikean lähestymistavan avulla.
BestCasinos.fi: Mikä tulee olemaan mielestä suurin aihe kasinomarkkinoilla vuonna 2019?
KW: Mielestäni vastuullinen pelaaminen on edelleen tärkeä aihe kasino-operaattoreille vuonna 2019. Vuoden toinen suuri painopiste tuotemerkeille tarjoaa pelaajille täysin yksilöllisen kasinoelämyksen. Molemmat aiheet tietysti ovat meille tärkeimpiä teemoja täällä 21.com!
BestCasinos.fi: Mitä sanottavaa sinulla on vastuulliseen pelaamiseen?
KW: Tulemme aina keskittymään asiakkaisiimme ja käyttäjäkokemukseen, vastuullisen rahapelitoiminnan kannustaminen on tärkeässä roolissa, mitä teemme päivittäin 21.com: ssa. Mikäli emme jatkuvasti keskity tähän pelikokemuksen osa-alueeseen, emme voi tarjota asiakkaillemme positiivista, nautittavaa ja silti luotettavaa pelikokemusta.
BestCasinos.fi: Mitkä ovat suurimmat haasteet rahapeliteollisuudessa?
KW: Uusien asiakkaiden hankkiminen kustannustehokkaasti ja vahvan investoinnin tuottoprosentilla on haaste kaikille nettikasino-operaattoreille. Pelaajien uskollinen pitäminen on toinen merkittävä este, jota operaattorit kohtaavat.
Olipa kyseessä hankinta tai säilyttäminen, säännellyt markkinat haastavat aloittelevia yrityksiä, kuten 21.com, sillä markkinointibudjettimme ovat yleensä rajallisempia. Tämän rajoituksen hopearaja on kuitenkin se, että se pakottaa meidät olemaan luovia markkinointistrategioissamme ja olemaan tuhlaamatta mainoskuluja ja resursseja.
Kuka on Karl Wijkmark, CMO 21.com kasinolta?
Karl on ollut 21.com: n markkinointijohtajana toukokuussa 2018 perustetun nettikasino-tuotemerkin jälkeen. Hänen tehtävänään on kehittää ja toteuttaa brändin monikanavainen markkinointistrategia. Hän toimi aiemmin markkinointipäällikkönä iGame.comissa. Hänellä on kansainvälisen markkinoinnin ja brändinhallinnan maisteri Lundin yliopistosta Ruotsissa.
Tämän hetken suosituimmat ja trendikkäimmät kasinot
BestCasinos.fi Lehtiartikkeli Numero 2, Tammikuu 2019