Yksi digitaalisessa ympäristössä toimivien yritysten ensisijaisista tavoitteista on pysyä ajan tasalla ja omaksua uusimmat teknologiset edistykset. Innovaatio on välttämätöntä kaikille verkossa toimiville yrityksille ja etenkin onlinekasinoille, joille tämä ei ole pelkästään vapaaehtoista prosessia, vaan selviytymistä. Siksi onlinekasinoalustat ovat kehittyneet muutaman viime vuoden aikana sopeutuakseen pelaajiensa tarpeisiin. Yksi prosessi joka on parin viime vuoden aikana hitaasti ottanut haltuunsa onlinekasinomaailmaa, on Gamification. Tästä prosessista on nykyään tullut yksi onlinekasinoiden olennainen ominaisuus joka on parantanut huomattavasti kenen tahansa pelaajan kasinokokemusta. Mutta mitä tarkalleen ottaen on Gamification ja mitkä ovat yleisimmät tekniikat, joita onlinekasinot käyttävät? Katsotaan.
Mitä on Gamification?
Gamification määritellään prosessiksi, jolla luodaan pelimäisiä elementtejä ja sovelletaan niitä elementteihin, jotka eivät liity videopeleihin; toisin sanoen videopelimäisten konseptien luominen erilaisille yrityssovelluksille. Se on työkalu, joka hyvin käytettynä voi lisätä kuluttajien sitoutumista tuotemerkkiin. Ensimmäiset Gamification-tekniikat käyttivät kanta-asiakasohjelmia asiakkaille tarjottujen tasojen kautta. Mitä enemmän henkilö lentää tietyn lentoyhtiön kanssa, sitä enemmän heidän asemansa nousee ja siksi he saavat enemmän ja parempia etuja. Toinen yleisimmistä Gamification-sovelluksista on kanta-asiakasstrategiat ja -ohjelmat, jotka voivat olla monimutkaisia suoraviivaisuuden sijaan. Sinulla on oltava erilaisia elementtejä ja ominaisuuksia, jotta Gamification voidaan toteuttaa tehokkaasti.
Onlinekasinoihin gamificationprosessi on tullut vasta äskettäin ja se on suurelta osin onnistunut hillitysti ilmaistuna. Monet onlinekasinot käyttävät Gamificationia ja useimmissa tapauksissa menestys on kohtalaista tai suurta. Kasinot käyttävät monia klassisia Gamification-tekniikoita jotka sopivat täydellisesti kasinoympäristöön. Esimerkiksi kanta-asiakaspisteet ovat periaatteessa yksinkertaisia, mutta on nähtävissä palaavien asiakkaiden lisääntyvän huomattavasti kun kanta-asiakaspisteitä käytetään tehokkaasti.
Miksi Gamification on kasvattanut suosiotaan?
Ihmisellä on luonnostaan erityinen tarve tavoitteiden saavuttamiseen; toisin sanoen, olemme metsästäjiä. Meillä on tapana yrittää voittaa aina, etenkin jos kyseessä on yhteisiä etuja, kuten peli.
Ennennäkemätön emotionaalinen osa ihmisiä on ylläpitää voittovoittoa. Pelin ominaisuuksien, kuten kaksintaistelujen, turnausten, pelaajien ja pelaajien taistelujen, käyttö niin yksinkertaiselta kuin miltä kuulostaa, tuo meihin kilpailuhengen. Ja mikä on lopputulos? Haluamme vain voittaa ja nähdä nimemme tulostaulun kärjessä. Tämä antaa meille tyydytyksen tunteen.
Gamification onlinekasinoissa
Gamification on prosessi, jonka ainoana tavoitteena on sitouttaa pelaajia syvemmällä tasolla. Esimerkiksi jos että sallitaan luoda avatar, luoda käyttäjä, muokata erilaisia pelivaihtoehtoja jne. motivoidaan käyttäjiä viettämään aikaa verkkosivustolla. Kun käyttäjällä on mahdollisuus ansaita palkitsemispisteitä, nostaa VIP-tasoja tai saada erityinen tunnus käyttäjätililleen, he sitoutuvat kasinoon perusteellisemmin toisin kuin niissä kasinoissa joissa ei vielä ole Gamificationia. Tämä ei vain tuota tyytyväisyyttä uuden luokituksen tai tunnuksen saamisesta vaan laukaisee myös kilpailutunteen.
Monet onlinekasinot ovat päättäneet panostaa Gamificationiin joka on osoittautunut menestyväksi työkaluksi. Katsotaanpa suosituimpia tekniikoita, joita he käyttävät:
Yleisimmät kasinoiden Gamification tekniikat:
- Uskollisuuspisteet – tarkoittaa, että mitä enemmän aikaa viettää tietyssä onlinekasinossa, sitä enemmän hyötyjä ja palkkioita ansaitsee. Palkkiot voivat vaihdella pelien ilmaispyöräytyksistä tarjouksiin.
- Uskollisuusbonukset: Tämä tekniikka antaa asiakkaille jotain tavoittelemisen arvoista ja on ihanteellinen niille, jotka viettävät tietyn ajan onlinekasinossa. Pelaajat palkitaan bonuksilla ja ilmaisilla lahjoilla. Tämä tekniikka on tehokas, hauska ja tarjoaa onlinekasinokäyttäjille mahdollisuuden palata takaisin ja voittaa enemmän.
- Tulostaulut: Niiden tavoitteena on herättää kilpailuhenki pelaajissa, jotka haluavat olla kärjessä. Suurin osa pelaajista olisi ylpeä nimestään tulostaululla mikä mikä antaa kuvan hyvästä pelaajasta. Tämä tekniikka on erinomainen vaihtoehto onlineautomaattipeleihin, pokeriturnauksiin ja niin edelleen.
- Sisällön jakaminen sosiaalisessa mediassa: Tämä on yksi tehokkaimmista tekniikoista, joka motivoi käyttäjiä ansaitsemaan palkkioita ja ilmaisia kierroksia suosittelemalla ystäviä Facebookissa tai Twitterissä. Vastineeksi toimistaan onlineautomaatit antavat heille muun muassa ilmaispyöräytyksiä ja kanta-asiakaspisteitä.
Toimiiko Gamification?
Useimmat onlinepelaajat ovat yhtä mieltä siitä että nämä lisäosat tekevät kasinokokemuksesta jännittävän ja hauskan. Pelistä tulee kilpailu tuhansien pelaajien kesken ja jopa onlinepelien pelaajille taataan paremmat mahdollisuudet voittaa palkintoja tai bonuksia. Lisäksi he voivat osallistua pääpalkintoturnauksiin kilpailemaan miljoonista. Verkkokasinoilla pelaaminen tuo lisää pelejä ja hauskempaa ajankulua. Se antaa arvoa kasinoon pelaajan sijoittamalle rahalle.
Jos se ei ole vielä riittävän selvää, kyllä, Gamification toimii, ja onlinekasinopelaajat rakastavat sitä. Samanlaisia tekniikoita käytetään organisaatioissa ympäri maailmaa ja ollaan yksimielisiä siitä että ei ole parempaa tapaa saada asiakkaita tuntemaan arvostetuksi kuin motivoida heitä tulemaan uudestaan ja uudestaan.
Yhdysvaltain armeija tunnetaan gamification-järjestelmän käytöstä rekrytointiprosessissaan. Pelisimulaatio on saatavana Yhdysvaltojen kansalaisille. Peli on kiehtovaa, mutta myös opettaa käyttäjille arvokkaita tietoja sotilaallisesta menettelystä. Pelaamisnäkökulma saa pelaajat palaamaan saavuttaakseen uusia merkkejä ja tavoitteita. Vastineeksi armeijan rekrytointi kasvoi pelin julkaisun jälkeen.
Samsung käyttää Gamificationa palkitsemaan asiakkaita yhteisöllisyydestä. Omistautuneet käyttäjät ansaitsevat kunniamerkkejä ja uskollisuuspisteitä tarkistamalla tuotteita ja osallistumalla verkkokeskusteluihin. Siellä on myös palkitsemisjärjestelmä niille, jotka haluavat katsoa ja keskustella uusimpien tuotteiden mainosvideoita.
Parhaat gamification kasinot?
1. Casoo Casino
Casoo on yksi markkinoiden suosituimmista kasinoista ja se sisältää tekniikoita kuten VIP-ohjelman, joka koostuu uusista mysteerimaailmoista, erilaisista palkkioista ja uusien tasojen avaamisesta. Kun puhumme Gamificationista, nämä kaverit ovat tehneet sen oikein. Jos olet uskollinen pelaaja, sinua palkitaan riittävästi.
Casoon kanta-asiakasohjelma on melko kiehtova silä kasino käyttää siinä gamification elementtejä Mitä enemmän pelaat, sitä pidemmälle pelissä etenet ja mitä enemmän ”planeettoja” vierailet sitä enemmän palkintoja ja bonuksia voit avata. Aivan kuten useimmat kanta-asiakasohjelmat, mitä kauemmas etenet, sitä paremmat palkkiot saat. Samalla kun etenet pelissä sinulla on mahdollisuus avata Weekend Reload -bonus, joka sisältää ilmaispyöräytyksiä, bonusrahaa ja muita jännittäviä palkintoja.
2. Wildz Casino
Wildz on uusi jännittävä kasino, jolla on uskomattomia gamification elementtejä jotka takaavat loistavan pelikokemuksen kaikille pelaajille. Kasinon moton ”Hanki lisää!” mukaan pelaajat voivat odottaa korkeatasoista pelaamista joka on räätälöity heille henkilökohtaiseksi pelikokemukseksi.
Leveldz, Wildzin kanta-asiakasohjelma palkitsee pelaajia jokaisesta ansaitsemastaan sentistä etenemisellä palkkitasolla. Lopussa pelaajat saavat kierroksen kasinon omasssa Levelz-peliautomaatissa jossa on erilaisia bonuskierrospalkintoja pelaajan suosikkipeleistä. Mitä korkeammalla tasolla pelaaja on, sitä paremmat palkkiot pelissä ovat. Lisäksi joka päivä jona suoritat tason, saat ilmaisen tason seuraavalle päivälle.
Pelaajan ääni, julkaisu 9, artikkelilista
Maaliskuun 2020 tervehdysviesti!
Read More
Q & A Karl von Brockdorff kanssa: Jatkuva innovointitarve
Read More
Pokerihuijarin profiili
Read More
Pelinmuuttajat 2020: mitkä tekijät muuttavat peliteollisuutta?
Read More
Kysyimme…ammattilaiset vastasivat: tekoäly & peliteollisuus
Read More
Kansainvälistä: Nettipelaamisen päivitys USA:ssa 2020
Read More